می دانم که این نام دهان پرکن است، اما به این دلیل است که ما کاملاً مطمئن نیستیم که مکانیسم این آسیب چیست. موارد مختلفی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد درد در قسمت جلوی مفصل ران شود، اما نکته مهمی که شما ممکن است دچار درد تحتانی فشار تحرک قدامی (یا سندرم محفظه) باشید این است که درد فقط با ورزش وجود دارد و در عرض یک دقیقه یا بیشتر کاهش می یابد. آیا شما ورزش را متوقف می کنید؟
(برای درمان فیزیوتراپی ورزشی همین حالا با کلینیک فیزیوتراپی آریا پارس، با متخصص فیزیوتراپی ورزشی تماس بگیرید.)

این در عضلات جلوی مفصل ران احساس می شود و اغلب به عنوان درد منقبض کننده یا گرفتگی شدید توصیف می شود. وقتی می دوید به آهستگی ساخته می شود و آنقدر شدید می شود که باید متوقف شوید و استراحت کنید. معمولاً پس از چند دقیقه استراحت برطرف می شود و حتی ممکن است بتوانید دویدن خود را برای مدتی ادامه دهید، اما بعد دوباره متوقف می شود.
در بعضی موارد افراد می توانند احساس سوزن سوزن شدن و یا افتادن پای آنها را داشته باشند. این علائم می تواند سایر آسیب های عصبی را نیز نشان دهد، اما تفاوت عمده این است که گزگز و افتادگی پا بعد از چند دقیقه استراحت بهبود می یابد. در صورت آسیب عصبی مانند سیاتیک، این مورد وجود ندارد. بیماران با این شرایط معمولاً در هنگام استراحت دردی ندارند – فقط هنگام ورزش.
(برای درمان فیزیوتراپی پا همین حالا با بهترین کلینیک فیزیوتراپی آریا پارس، با بهترین فیزیوتراپیست تهران تماس بگیرید.)

این مطلب را نیز بخوانید:   مچ پای پیچ خورده

چه عواملی باعث سندرم کمپارتمان می شوند؟

قبلاً فکر می کردیم که علت آن غلاف فاشیا است که عضلات قسمت تحتانی ساق را محکم کرده است. وقتی ورزش می کنیم عضلات ما متورم و منبسط می شوند. اگر غلاف فاشیای اطراف عضلات اجازه گسترش آنها را ندهد، می تواند خون و اکسیژن رسانی را قطع کرده و عصبی را که علائم را به شما می دهد، فشرده کند. هنگام استراحت، نیاز عضلات به اکسیژن کاهش می یابد و فشرده سازی کاهش می یابد و در نتیجه درد کاهش می یابد.
اما در سالهای اخیر، محققان شروع به زیر سال بردن این مدل سنتی سندرم محفظه کرده اند. اکنون برخی استدلال می کنند که این در واقع یک فشار بیش از حد مزمن به طور خاص عضله تیبیالیس قدامی است.

سندرم کمپارتمان

چه روش های درمانی برای سندرم محفظه کار می کنند؟

درمانهای محافظه کارانه (کشش، آزادسازی میوفاشیال، سوزن خشک و غیره) به طور سنتی در تلاش برای بهبود انعطاف پذیری فاشیا در قسمت پایینی پا بوده است زیرا گفته شد که این امر باعث کاهش فشردگی می شود. اما ثابت شده است که این روش درمانی بسیار بی اثر است و بیماران معمولاً مجبور به جراحی می شوند.
با این حال، جراحی نیز به دلیل انعطاف پذیر بودن تعداد بیشتری از بیماران هنوز علائم را نشان نداده است.
اخیراً محققان تمرکز خود را به دور از درمان عملی و جراحی تغییر داده اند و به دنبال روشهایی هستند که بتوانند هنگام کار شخصی باعث کاهش بار کار روی عضلات در قسمت قدامی مفصل ران (به طور خاص تیبیالیس قدامی) شوند. ما هنوز نیاز به کمی تحقیق در این مورد داریم، اما مطالعات موجود نشان می دهد که آموزش مجدد در حال اجرا می تواند یک روش موثر در درمان سندرم محفظه قدامی باشد.

این مطلب را نیز بخوانید:   بونیون چیست؟

آموزش مجدد برای سندرم محفظه قدامی

عضله قدامی تیبیالیس عضله قدامی اصلی است که هنگام دویدن پا و مچ پا را به سمت بالا خم می کند (به حالت خمشی پشتی). آنچه که تحقیقات نشان می دهد این است که ما ممکن است بتوانیم بار ماهیچه تیبیالیس قدامی را کاهش دهیم، زیرا دوندگان در مچ پا در خمش کمتری فرود می آیند و افزایش سرعت گام دوندگان می تواند فعالیت تیبیالیس قدامی را در طول مرحله نوسان کاهش دهد.
اینها برخی از کارهایی است که می توانید انجام دهید و ممکن است به درد شما کمک کند:
– میزان گام خود را افزایش دهید.
– سعی کنید بیش از حد قدم نزنید و روی پاشنه خود فرود نیایید، زیرا پا می تواند از جلوی بدن تماس پیدا کند. درعوض، سعی کنید کمی به جلو خم شوید و با زمین در زیر بدن خود تماس بگیرید.
– استفاده از الگوی ضربه میانی پا یا جلو پا را تغییر دهید.
شما باید این تغییرات را خیلی آهسته معرفی کنید و آن را به عنوان جلسات دویدن / راه رفتن ایجاد کنید. اگر این کار را خیلی پرخاشگرانه انجام دهید، می توانید به راحتی با آسیب های دیگری روبرو شوید.