مزایای احتمالی و نحوه شروع

وقتی فیبرومیالژیا دارید، ورزش یک شمشیر دولبه است – می‌تواند حال شما را بهتر کند، اما همچنین می‌تواند باعث بدتر شدن احساس شما شود.
چطور ممکن است؟ همه چیز در مورد شدت و مدت زمان است. هر دوی آنها باید متناسب با سطح فردی شما از تحمل ورزش تنظیم شوند.
نوعی از ورزش برای فیبرومیالژیا که توجه زیادی به آن شده است، ورزش در آب گرم است. مطالعات متعدد نشان داده است که فواید زیادی دارد. محققان می گویند که می تواند کمک کند:
– آستانه درد را بهبود بخشد (نقطه ای که در آن احساس دردناک می شود)
– کاهش شمارش امتیاز مناقصه
– کاهش درد
– تقویت عملکرد شناختی
– بهبود ظرفیت عملکردی
– بهبود سلامت روان
– کاهش چربی بدن
– باعث می شود که وضعیت خود را کمتر شدید بدانید

مطالعات همچنین نشان می دهد که افراد مبتلا به FMS بهتر از سایر اشکال ورزش می توانند ورزش در آب گرم را تحمل کنند.

شواهد چقدر قوی است؟

البته، هر زمان که در مورد تحقیق صحبت می کنید، باید میزان قابل اعتماد بودن مطالعات را در نظر بگیرید.
یک بررسی در سال ۲۰۱۴ از شواهد منتشر شده در پایگاه داده های سیستماتیک کاکرین به این نتیجه رسید که شواهدی با کیفیت پایین تا متوسط ​​وجود دارد که نشان می دهد تمرین در آب برای فیبرومیالژیا مفید است. همچنین شواهدی با کیفیت بسیار پایین یافت که ترکیبی از ورزش های آبی و زمینی را پشتیبانی می کند.
این سطح از شواهد در مورد مطالعات درمان‌های غیردارویی چندان غیرعادی نیست. با این حال، نشان می دهد که نتایج شما ممکن است با نتایج مطالعه مطابقت نداشته باشد.
شما ممکن است عوامل کاهش‌دهنده‌ای داشته باشید که باعث می‌شود ورزش درمانی کمتر موفق باشد، به‌ویژه وقتی صحبت از شرایط همپوشانی باشد.
– اگر به سندرم خستگی مزمن مبتلا هستید که در ما رایج است، علائم کسالت پس از تمرین ممکن است شما را به مراتب کمتر قادر به تحمل فعالیت بدنی کرده و منجر به افزایش شدید علائم شود.
– اگر به طور جدی دچار بی شرایطی شده اید، ممکن است نیاز به ورزش بسیار کمتری نسبت به افراد حاضر در مطالعه داشته باشید.
– اگر شرایطی دارید که شامل آسیب مفاصل می شود، مانند آرتریت، ممکن است به برنامه ای نیاز داشته باشید که به طور خاص برای شما طراحی شده باشد و نه فقط برای بیماران فیبرومیالژیا به طور کلی.

این مطلب را نیز بخوانید:   ورزش در آب برای آرتریت ستون فقرات

با این حال، پیوستگی یافته‌های مثبت به مجموعه شواهد اعتبار می‌بخشد. شما باید مزایا و معایب را به دقت در نظر بگیرید و قبل از شروع هر نوع ورزش درمانی، آنها را با پزشک یا متخصص فیزیوتراپی خود در میان بگذارید.

درمان فیبرومیالژیا با آب درمانی

مزایای عمومی

به طور کلی انجام ورزش در آب آسان‌تر و مفیدتر از همان ورزش در خشکی است، به علاوه برای بدن شما ملایم‌تر است. چندین مزیت برای ما دارد.
– بدون ضربه است، بنابراین عضلات و مفاصل شما را منقبض نمی کند.
– شناوری اثرات گرانش را کاهش می دهد، بنابراین حرکت تلاش کمتری می کند.
– آب مقاومت ایجاد می کند، که به شما کمک می کند قدرت ایجاد کنید و تعادل بهتری ایجاد کنید.
– غوطه ور شدن در آب به آرامش شما کمک می کند و درک درد را کاهش می دهد.

چرا آب گرم؟

استخر آب گرم برای درمان خوب است زیرا آب سرد می تواند عضلات را منقبض کند. این امر به ویژه در FMS بسیار مهم است زیرا بسیاری از افراد مبتلا به سرما تحمل ندارند. استخر آب گرم استخری است که دمای آن حدود ۸۹.۶ درجه فارنهایت (۳۲ درجه سانتیگراد) است که چندین درجه گرمتر از اکثر استخرهای گرم است.
اگر سرما را به خوبی تحمل می کنید و در استخری با دمای معمولی احساس تنش نمی کنید، می توانید در آنجا ورزش کنید. با این حال، مراقب نشانه‌هایی باشید که نشان می‌دهد بدن‌تان به سرما واکنش ضعیفی نشان می‌دهد، هم در حین و هم بعد از ورزش.
بیشتر باشگاه‌ها استخرهای گرم درمانی ندارند. پزشک یا فیزیوتراپیست شما ممکن است برخی از افراد جامعه شما را بشناسد، یا می توانید با آژانس ها و موسسات محلی رجوع کنید، از جمله:
– کالج ها و دانشگاه ها
– مراکز توانبخشی و کلینیک فیزیوتراپی
– بنیاد آرتریت
– ارتش نجات
– گروه های حمایت از آرتریت یا FMS

این مطلب را نیز بخوانید:   استخر درمانی برای تسکین درد آرتروز

بسیاری از این مکان‌ها کلاس‌هایی را برای افراد مبتلا به FMS یا هر شرایطی که تحرک را محدود می‌کند، برنامه‌ریزی کرده‌اند که می‌توانید از یک مربی واجد شرایط یاد بگیرید.

شروع کردن

قبل از شروع آب درمانی دیسک کمر، آب درمانی زانو یا هر برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.
– به دنبال یک مربی یا درمانگر واجد شرایط باشید.
– به آرامی با جلسات کوتاه و کم شدت شروع کنید و سپس به تدریج تمرین کنید.
– با ۲ جلسه در هفته و به فاصله چند روز شروع کنید تا ببینید بدن شما چگونه به ورزش پاسخ می دهد.
– محدودیت های خود را بشناسید و در آنها بمانید. احساس نکنید که باید کل کلاس را پشت سر بگذارید.
– سعی نکنید درد را تحت فشار قرار دهید، زیرا احتمالاً بعداً باعث بدتر شدن درد شما می شود.
– در مورد زمان مصرف مسکن هایی که مصرف می کنید با پزشک خود صحبت کنید. اگر آنها را قبل از ورزش مصرف کنید، ممکن است نشانه های بدنتان مبنی بر اینکه بیش از حد سخت کار می کنید را فراموش کنید.